Nieuws over cruises en ferries en acties van de cruise maatschappijen / rederijen / aanbieders
donderdag 3 januari 2013
MSC Cruises haalt 2 miljoen op voor UNICEF
De bijzondere samenwerking tussen UNICEF en MSC Cruises heeft tot nu toe al 2 miljoen euro opgeleverd. De “Get on Board for Children” campagne strijdt tegen armoede en de ongelijkheid waarmee veel Braziliaanse kinderen te kampen hebben. Het programma zorgt er voor dat ook deze kinderen toegang hebben tot goed onderwijs en een beter bestaan kunnen opbouwen.
De focus ligt op peer-to-peer training en het stimuleren van de gemeenschap om zelf aan de slag te gaan. Dit heeft onder andere geleid tot meer dan 60 lokale actieplannen om de toegang en kwaliteit van educatie in Brazilië te verbeteren.
MSC voor UNICEF
Brazilië is een van de elf landen ter wereld met de meest schrikbarende armoede in de sloppenwijken. Sinds 2008 is MSC Cruises marktleider in Brazilië en de mediterrane cruiserederij is trots op de succesvolle partnership met UNICEF om zo iets terug te kunnen doen voor het land en haar bevolking. De gasten aan boord van ieder schip van MSC Cruises worden uitgenodigd voor het ‘Get on Board for Children’ initiatief, waarbij een kleine donatie voor het programma wordt gevraagd. De donaties maken het verschil voor de levens van duizenden kinderen en jongvolwassenen in Sao Paulo en Rio de Janeiro om hun wereld een stukje eerlijker te maken.
Bron en hele artikel: Tourpress